Pytania i odpowiedzi

1. SLS – co to takiego i dlaczego powinno się go unikać?

SLSy i SLESy to składniki środków myjących o działaniu pianotwórczym. Producenci chętnie je stosują, ponieważ dają wrażenie „mycia”, właśnie przez tworzenie piany. Jest to jednak tylko pozorne wrażenie. SLSy i SLESy nie myją, a wysuszają i podrażniają skórę. Dlatego warto ich unikać. Nasze produkty nie zawierają SLSów i SLESów.

2. Co to są parabeny? Czy powinno się stosować kosmetyki bez parabenów?

Parabeny to konserwanty, które chronią przed pleśnią i drobnoustrojami. Ich szkodliwość jest cały czas badana. Istnieje podejrzenie, że mogą mieć związek z rakiem piersi oraz niepłodnością u mężczyzn – mają działanie imitujące estrogeny. Przez ich niejasny status, lepiej unikać ich w kosmetykach. Nasze preparaty są wolne od parabenów.

3. PEG 100 Stearate – czy jest szkodliwy?

PEGi stosuje się jako substancje emulgujące, nadające kosmetykom pożądana konsystencję. Uważane za składniki, które mogą mieć działanie kancerogenne – wywoływać raka. Te podejrzenia nie zostały w stu procentach potwierdzone. PEGi mogą jednak zapychać pory skóry, powodować wysypkę, wypryski i podrażnienie skóry. Nasze kosmetyki nie zawierają PEGów.

4. Czy w naszych kosmetykach znajdują się takie składniki, jak SLSy, SLESy, PEGi, parabeny, syntetyczne substancje zapachowe i syntetyczne barwniki?

Nie, wszystkie nasze produkty wolne są od SLSów, SLESów, PEGów, parabenów oraz sztucznych substancji zapachowych i barwników.

5. Czy nasze kosmetyki opierają swoje składy o substancje czynne pochodzenia naturalnego?

Tak, wszystkie nasze kosmetyki zawierają składniki aktywne pochodzenia naturalnego.

6. Czy nasze kosmetyki są odpowiednie dla osób z AZS oraz z cerą bardzo wrażliwą?

Nasze kosmetyki nie zawierają drażniących składników chemicznych, ale osobom bardzo wrażliwym i z atopowym zapaleniem skóry zaleca się konsultację z dermatologiem.

7. Jakie dodatki znajdują się w naszych produktach i czy mogą one uczulać?

W naszych kosmetykach znajdują się tylko naturalne substancje zapachowe, ale nawet one zawierają potencjalne alergeny, które mogą u niektórych osób powodować reakcje skórne. W tej kwestii najlepiej skonsultować się ze specjalistą alergologiem.

8. Czy nasze kosmetyki testowane są na zwierzętach?

Nie! Nasze kosmetyki nigdy nie były i nie są testowane na zwierzętach. Absolutnie wszystkie produkty w naszym sklepie to kosmetyki nie testowane na zwierzętach.

9. Jaki jest okres ważności naszych kosmetyków?

W odpowiednich warunkach – w pokojowej temperaturze, w cieniu – kosmetyki mogą być przechowywane od 6 do 12 miesięcy od momentu otwarcia (w zależności od preparatu). Data przydatności jest zawsze określona na opakowaniu.

10. Czy nasze kosmetyki należy przechowywać w lodówce?

Nie ma konieczności przechowywania naszych kosmetyków w lodówce. Powinno się je trzymać w temperaturze pokojowej i z daleka od promieni słonecznych.

11. Czy mogę otrzymać próbkę kosmetyku?

Niestety, nie posiadamy próbek kosmetyków.

12. Czy istnieje możliwość osobistego odbioru zamówienia?

Niestety, prowadzimy wyłącznie sprzedaż internetową.

13. Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?

Tak, zamówienia można składać telefonicznie. Wówczas na terenie Polski zamówienie wysyłane jest za pobraniem. W przypadku przesyłek zagranicznych konieczna jest przedpłata.

14. Jakie są opcje wysyłki?

Paczki na terenie Polski wysyłane są za pośrednictwem: kuriera DPD oraz paczkomatów.

15. Czy mogę zamówić paczkę za granicę?

Tak, paczki można również zamawiać poza granicę Polski – za pośrednictwem DPD. W takim przypadku prosimy o kontakt e-mailowy na adres: bok@farmaciaverde.pl (w celu ustalenia kosztów wysyłki) lub o wybór odpowiedniego kraju podczas składania zamówienia.

16. Jakie formy płatności akceptujemy?

Akceptowane przez nas formy płatności to:
przedpłata: payPal, payU, przelew tradycyjny,
płatność przy odbiorze (tylko na terenie Polski).

17. Dane do przelewu:

Tytuł: Numer zamówienia
Rachunek bankowy:
14 1090 1098 0000 0001 4381 8701
Santander Bank Polska S.A.

Dla osób płacących z konta zagranicznego:
PL14 1090 1098 0000 0001 4381 8701
Kod Banku BIC (Swift ): WBKPPLPP

18. Jak długo trwa dostawa?

Zamówienia są wysyłane po jego opłaceniu, najczęściej zajmuje to 2 dni robocze.
W przypadku przesyłek zagranicznych jest to najczęściej 7 dni roboczych, ale jest to tylko orientacyjny czas, gdyż okres ten zależy od kraju docelowego.

Firmy kurierskie, które z nami współpracują starają się jak najszybciej dostarczać przesyłki. Czasem dochodzi jednak do opóźnień, które mogą być spowodowane ruchem na drodze lub warunkami atmosferycznymi. W okresie świątecznym zalecamy dokonanie zamówienia z wyprzedzeniem, gdyż w tym czasie mogą wystąpić opóźnienia, związane z obłożeniem pracy kurierów.

19. Czy mogę zmienić/anulować zamówienie?

Tak, istnieje możliwość anulowania i zmiany zamówienia, dopóki nie ma ono statusu „zrealizowane”. W takim przypadku prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta pod numerem +48 576 142 509. Prosimy wówczas podać numer zamówienia i nazwę kosmetyku.